De effecten van fysiek actief leren op vermenigvuldigingen en plezier bij basisschoolkinderen

Er zijn aanwijzingen dat fysieke activiteit tijdens schooltijd gunstig is voor de academische prestaties van kinderen. Tot nu toe hebben de meeste onderzoeken zich gericht op de effecten van fysieke activiteit in de vorm van beweegbreaks of extra lessen lichamelijke opvoeding. Er is echter weinig bekend over de effecten van fysiek actief leren, waarbij fysieke activiteit wordt geïntegreerd in de lessen. In deze studie bij kinderen op de basisschool werd onderzocht wat de effecten waren van jongleren in combinatie met rekenen op het onthouden van vermenigvuldigingen en op het plezier tijdens de rekenlessen.

Schoolprestaties
Bewegend leren
Basisonderwijs
Wetenschappelijke publicatie
SMART MOVES!
Bekijk volledige publicatie

Van den Berg, V., Singh, A. S., Komen, A., Hazelebach, C., Van Hilvoorde, I., & Chinapaw, M. J. (2019). Integrating juggling with math lessons: A randomized controlled trial assessing effects of physically active learning on maths performance and enjoyment in primary school children. International journal of environmental research and public health, 16(14), 2452.