De effecten van staande onderwijs groepbijeenkomsten op leren: een gerandomiseerd onderzoek
Sta-bureaus zijn in de onderwijsomgeving geïntroduceerd om de nadelige effecten van zittend gedrag op de lichamelijke en geestelijke gezondheid tegen te gaan. Studenten zijn tot nu toe enthousiast over de introductie van deze sta-bureaus. Eerdere onderzoekers benadrukken echter dat er onvoldoende onderzoek is gedaan naar de impact van het gebruik van sta-bureaus op het leren in de academische setting. In dit onderzoek hebben we de effecten van staan tijdens onderwijsgroepbijeenkomsten onderzocht, waarbij we ons specifiek richtten op hoe het leren van studenten wordt beïnvloed.
Schoolprestaties
Gedrag in de klas
Beweging algemeen
Staand onderwijs
Hoger onderwijs
Wetenschappelijke publicatie
Academisch Onderwijs in Beweging
Chim, H. Q., de Groot, R. H., Van Gerven, P. W., oude Egbrink, M. G., Erkens, R. H., von Rango, U., Broers, J.L.V., & Savelberg, H. H. (2021). The Effects of Standing in Tutorial Group Meetings on Learning: A Randomized Controlled Trial. Trends in Neuroscience and Education, 100156.