Fit en Vaardig in het speciaal basisonderwijs: de implementatie van bewegend leren tijdens reken- en taallessen

Bewegend leren is een innovatieve manier van leren die het stilzitten van leerlingen tijdens een schooldag doorbreekt, zonder daarbij effectieve lestijd te verliezen. In dit onderzoek is een zes weken durende lessenreeks van fysiek actieve Fit en Vaardig reken- en taallessen ontwikkeld en geïmplementeerd bij leerlingen in het speciaal basisonderwijs.

Gedrag in de klas
Motorische vaardigheden of fitheid
Bewegend leren
Basisonderwijs
Publieksvriendelijk rapport
Fit en Vaardig op School
Bekijk volledige publicatie

Meijers, V., Hilbrands, M., Timmermans, A. C., & Hartman, E., (2022). Fit en Vaardig in het speciaal basisonderwijs, onderzoek naar de implementatie van bewegend leren tijdens reken- en taallessen. Rapport. Universitair Medisch Centrum Groningen / Rijksuniversiteit Groningen. November 2022, 115 p.

https://www.nro.nl/onderzoeksprojecten/fit-en-vaardig-in-het-speciaal-basisonderwijs-physically-active-learning-matters-in-special-needs-education-the-palm-study




Downloads en links