Lesrooster en dag-tot-dag variaties in sedentair gedrag en fysieke activiteit van universiteitsstudenten

Bij hun start op de universiteit besteden studenten meer tijd aan internetten en zittend studeren. Universiteiten verwelkomen studenten met stoelen die overal in hun faciliteiten zijn geïnstalleerd. Het wordt als normaal ervaren om in de klas te zitten. Als studenten verplicht lessen bijwonen, dragen langere lessen er dan toe bij dat studenten meer zitten? Dit is een punt van zorg omdat langdurig zitten slecht is voor onze lichamelijke en geestelijke gezondheid. Het doel van deze studie was om de associatie tussen het academische schema en de dagelijkse variaties in activiteitenpatronen van de studenten te onderzoeken.

Gedrag in de klas
Beweging algemeen
Hoger onderwijs
Wetenschappelijke publicatie
Academisch Onderwijs in Beweging
Bekijk volledige publicatie

Chim, H. Q., Van Gerven, P. W., de Groot, R. H., Winkens, B., & Savelberg, H. H. (2020). Academic Schedule and Day-to-Day Variations in Sedentary Behavior and Physical Activity of University Students. International journal of environmental research and public health, 17(8), 2810.




Downloads en links